Bijna één jaar later

Sinds kort ben ik begonnen aan het tweede jaar Copywriting bij Syntra West. Als je ‘t mij vraagt, hoog tijd voor een korte evaluatie van bijna één jaar als freelance copywriter – nog steeds in bijberoep weliswaar.

De cursus bij Syntra West was wel degelijk de schop onder mijn kont die ik nodig had om eindelijk als freelancer te starten. Ik heb er tot op vandaag nog geen seconde spijt van gehad.

Na één jaar mag ik toch een klein vreugdekreetje slaken: ik heb al goed mijn werk gehad! Het gaat in golven. De ene maand is wat drukker dan de andere, maar dat vind ik allesbehalve slecht. Het moet tenslotte combineerbaar blijven met een fulltime job, my boyfriend, familie, vrienden en mijn andere hobby’s. Bij iedere opdracht leer ik bij, haal ik het beste uit mezelf naar boven en ben ik telkens trots als ik mijn schrijfsels ergens op het internet of in een magazine zie verschijnen. Stiekem denk ik dan: Life goals achieved! Of toch een kleintje …

In dit eerste jaar heb ik heel wat verschillende dingen mogen doen: copy schrijven voor flyers, brochures, websites, facebookposts, personeelsbladen, … . Het is supergevarieerd en dat maakt het net zo boeiend! Soms moet ik me wat inwerken in het onderwerp en dat is niet altijd evident. Technische onderwerpen vragen wat meer energie, en ook wat meer geduld. Gelukkig zit er nog steeds dat nieuwsgierige beestje in mij dat alles wil begrijpen. En dat helpt mij iedere dag vooruit.

Natuurlijk loopt het niet altijd allemaal op wieltjes. Er zijn de strakke deadlines, de kalmere periodes, de technische onderwerpen, de werkweekends, en soms die vervloekte writer’s block. Als het dan even wat stroever loopt, helpt het dat er thuis eentje zit die me blijft steunen en aanmoedigen.

Mijn laatste project? Die kreeg ik via DIGIZIK voor het nieuwe haarproduct van L’Oréal, Smartbond. Ik heb er heel veel tijd en goesting in gestoken, en ben supertrots dat ik hieraan mocht meewerken. Benieuwd? Klik snel, en ontdek de Smartbond make-overs van 7 Belgische blogsters. Bij deze maak ik ook graag wat reclame voor het gloednieuwe product van L’Oréal Professionnel ;-)!

En omdat het bijna een nieuw jaar is, geef ik jullie graag nog mijn wens voor 2017 mee. Ik hoop dat de projectjes mogen blijven komen, dat ik kan blijven schrijven, en dat het beetje bij beetje blijft groeien … Wie weet, kan ik ooit wel volledig zelfstandig copywriter worden. Dat blijft nog steeds mijn grote droom. Hulp nodig bij het schrijven? I’m happy to help.

4 thoughts on “Bijna één jaar later

  1. Wauw super leuk! Zelf wil ik later ook heel graag iets met copywriting doen. Vind het zo boeiend en leuk om te zien wat je met taalgebruik kan bereiken! Nog heel veel succes met al je komende opdrachten!! 🙂

Leave a Reply

