Anna Rune, Daisy girl

Breekbaar en fragiel. Sterk en krachtig tegelijk. Dit weekend leerde ik kennismaken met Anna Rune. Sommigen onder jullie hebben misschien al van haar gehoord. Ze was namelijk de winnares van het programma De beste singer-songwriter van Nederland. En niet zonder reden zo bleek. Haar liedjes wurmden zich in mijn oren. Haar stem liet mij niet helemaal onberoerd. Haar teksten bleven aan mijn ribben plakken. Yes, ik ben fan!

Tijdens de vele ritjes van Gent naar Brugge, en van Brugge naar Gent – of waar mijn autootje me ook mag brengen – heb ik een nieuwe reisgezellin bij. Bluetooth aan, Spotify op, en Anna Rune klinkt gezellig door de boxen. Een beetje Tori Amos. Een vleugje Regina Spector. Met haar prachtige pianospel en haar feeërieke stem zal ze voortaan de soundtrack verzorgen van de aan mij voorbij glijdende landschappen. Ik hou nu eenmaal van singer-songwriters met alleen maar een stem en een gitaar. Of een piano, in dit geval. Mijn ziel wordt dan een beetje weker. Mijn ogen ietsje vochtiger. Muziek kan wat doen met een mens. Dit bloemenmeisje zeker. En dat vind ik fantastisch.

Het liedje dat recht naar mijn hart en hoofd ging, was Daisy. Hier te beluisteren. Hopelijk raakt het bij jullie ook één of meerdere snaren. Moge 2016 nog veel nieuwe ontdekkingen met zich meebrengen. Het is alvast prachtig begonnen.

Welke band/zanger/zangeres hebben jullie onlangs ontdekt? Laat maar horen!

 

Leave a Reply

